2006/04/19

I hesitated !..J'ai hésité...ترددتُ


I hesitated!

...Accustomed to return depressed each time I go look for an in-house helper for my parents, each time I ventured around... Bazina, farnana, ghar dimaou, tastour......

So not to feel guilty each time a young girl is separated from her family (or her school! )... or rather to feel less guilty, I' have chosen lately to use the services of private companies hiring house-helpers (there exit tens of them without any legal framework) .

I don’t know why this way I feel less guilty but the disadvantage is that each time and after only few weeks the house-helper finds a good reason to leave. So we have to start all over, and of course sign a new contract (which means the payment of 150 DT)....

TO KEEP IT SHORT... this is not what I wanted to tell you... hardly an hour ago, I have hired a 21 year-old house-helper who has... a Bachelor in English Language (2005) with an average of 14/20!.(A-)...

I hesitated... I felt ashamed... I did not know what to say... we had lunch together in a small restaurant...... she is planning to enrol for a master degree and may be go further.

J’ai hésité !

Habitué à rentrer déprimé chaque fois que j’allais chercher une bonne couchante pour mes parents , chaque fois ou je m’aventurais du coté de… Bazina, farnana, ghar dimaou, tastour, … …
Et pour ne plus culpabiliser chaque fois qu’une petite fillette est arrachée de sa famille (ou de l’école ! ) …ou plutôt pour culpabiliser un peu moins ..j’ai opté, depuis 2 ans, pour les sociétés de « service » ( il y en a des dizaines sans aucun cadre juridique !) .
je ne sais pas pourquoi je trouve cette méthode moins culpabilisante mais l’inconvénient c’est que chaque « bonne » trouve, après quelques semaines, un bon prétexte pour partir ..
Et on recommence à zéro, nouveau contrat ( donc payement de 150 dT ) ….
BREF… c’est pas ça ce que je voulais vous raconter , … je viens d’engager, il y a à peine une heure, une bonne de 21 ans qui a …une licence d’anglais ( 2005 ) avec une moyenne de 14/20 !....
J’ai hésité …j’ai eu honte …je ne savais pas koi dire …on a déjeuné ensemble dans un petit resto … …elle compte terminer un troisième cycle ! et aller plus loin…

Aucun commentaire: